NIEUWS:

Badindeling seizoen 2017-2018

Badindeling 17-18

De trainingstijden voor het komende seizoen zijn via bovenstaande link te bekijken.

We zijn van 4 naar 5 Heren teams gegroeid, het was weer passen en meten, maar gelukkig zijn onze trainingsmomenten niet zo vol als in dit zwembad :-)

crowded-swimming-pools-3[7]

Grote Clubactie 2017

Via deze link groteclubactie kunnen jullie meer informatie terug vinden over de Grote Clubactie 2017.

Wie gaat er met de 1e prijs er vandoor en verkoopt de meeste loten voor onze club?

groteclubactie

100 dagen voorzitter!

Of kan ik beter zeggen 100 dagen een nieuwe hobby? Maar wat een leuke hobby. Het is geweldig om te ervaren wat een beleving en betrokkenheid er binnen VZV aanwezig is. En wat is er al een hoop gebeurt zo tijdens mijn eerste 100 dagen nadat ik het stokje van Chris Bakker heb overgenomen afgelopen maart.
Zo werd heren 1 kampioen en promoveerde naar de 1e klasse bond en handhaafde dames 1 zich ook in de eerste klasse. Ook de C jeugd werd kampioen met een geweldig doelsaldo. En zelfs heren 2 promoveerde na een knap staaltje rekenwerk. En is er afgelopen zondag door tientallen kinderen met goed resultaat afgezwommen voor hun A, B of C diploma. Ook zijn we over verschillende punten constructief in gesprek met de nieuwe zwembadmanager.
Naar aanleiding van de Algemene Leden Vergadering hebben we een al een aantal bijeenkomsten gehouden in het Nova College waarbij de Sponsor Commissie met Alex en Jack support hebben gekregen van Berend en Rob en waarbij met een groep enthousiastelingen en betrokkenen goeie dingen hebben bedacht en er mooie plannen gemaakt zijn. De eerste nieuwe sponsorcontracten zijn intussen ondertekend. Maar de Sponsor Commissie wil natuurlijk graag het sponsorbestand uitbreiden, dus als u goede ideeën heeft of familie, vrienden, buren die betrokken zijn bij bedrijven die graag iets willen doen aan sponsoring, geef ze door en ze worden zo snel mogelijk benaderd.
Ook hebben we door een aantal controles flinke stappen gemaakt om de ledenadministratie en de contributie inning beter op elkaar aan te laten sluiten en wordt er hard gewerkt aan een geheel nieuwe kledinglijn voor al het kader, dus zowel bij het leszwemmen als bij de waterpolo. Prima zaken om ons als professionele en verantwoorde vereniging te presenteren aan onze leden.
Afgelopen zaterdag hebben we de VZV vrijwilligersdag gehad. Deze dag onderstreepte nogmaals de grote schare aan vrijwilligers die zich allemaal belangeloos  vele uren in het zwembad maar ook heel veel uren buiten het zwembad inzetten voor onze club! Als voorzitter en als bestuur sta je altijd voor grote en kleine uitdagingen maar één van de zaken waar VZV meer dan trots op kan zijn en wat voor mij betreft een van de pijlers is van een gezonde en stabiele vereniging,  dat zijn ‘onze’ vrijwilligers.
En van de week ben ik samen met onze secretaris, Dirk Raap, bij de Participatieavond tbv de sportaccommodaties geweest van de Gemeente Velsen. Deze avond dient oa als voeding voor de Sportnota van Gemeente Velsen voor de komende jaren. Bij gelegenheid hebben we onze lang gekoesterde wens van een eigen clubhuis en het uitbreiden van het zwembad met extra zwemwater nog eens onder de aandacht gebracht.
Allemaal spannende en belangrijke zaken waar ik mij als voorzitter samen met het bestuur de komende periode voor de volle 100% voor ga inzetten. Maar nu eerst genieten van de zomer en dan starten we in september weer aan een nieuw seizoen !
Met sportieve groet,
uw voorzitter,
Sven vd Vlis

Team: Alle Teams | Comments Off

VZV’s zomerreces en transfer nieuws!

Zelfs in de laatste week voor VZV’s zomerreces draait de spelerscarrousel nog op volle toeren. En we hebben niets dan goed nieuws. Na uitstekend zoekwerk van onze VZV scouts, een speurtocht die hen zelfs tot in Australië bracht, hebben we met het contracteren van de volgende aanwinsten een hele schare topclubs het gras voor de voeten weggemaaid.

Jasper Weber is natuurlijk een oude bekende van de club. In zijn jeugd gevormd bij VZV en daarna via ZV Haerlem gestrand in de Eredivisie bij ZV De Ham. Na een pauze en een jaar down under keert de gespierde mid-voor weer back to his roots bij good old VZV. Van Down Under naar above. Above het kanaal om precies te zijn. Vanaf KZC komen Semmie en Renée van Kuilenburg samen met Eline van Leeuwen over naar VZV. Terug onder het kanaal hebben we ook Timothy Steenhoek en Tim Klein. Hun roots liggen bij het Haarlemse DWT. Na een korte sabbatical kruipt het bloed waar het niet gaan kan en duiken zij bij VZV weer het chloornat in. De comeback van Gitta Mors en keepster Kayleigh Stuurman, beide teruggekeerd van De Ham, is al uitgebreid belicht. Zij zijn ook weer terug op het oude, vertrouwde VZV nest van waaruit zij ook zijn uitgevlogen. Luuk Zwetsloot maakte een uitstapje naar de buren bij ZV Haerlem, maar keert na één seizoen weer terug naar onze club. Eveneens van ZV Haerlem, zij het met een iets langere sabbatical, komt ook Saskia van Es onze club versterken. Na een paar seizoenen op het droge blijkt de routinier uit de eerste klasse en voormalige hoofdklasse nog altijd net zo verwoestend hard en (bijna net zo) zuiver te schieten als in haar periode bij ZV Haerlem.

Last but not least is er ook versterking voor de Allstars van het voormalige Heren 3. Ultra VZV hooligan Uschi Jongejan was jarenlang berucht en bevreesd bij menig tegenstander. Echter nadat haar teergeliefde eega en Allstar Dennis Jongejan zijn cap aan de wilgen hing, laste Uschi noodzakelijkerwijs een break in. Komend seizoen acterend als Heren 4 hebben de Allstars hun trouwste supporter eindelijk weer op de banken gekregen. Voor haar lang gekoesterde rentree moesten zij Dennis Jongejan wel weer in de gelederen sluiten. Na een feilloze medische keuring was die hindernis snel beslecht, waarna de Allstars hun geliefde Uschi weer in de armen konden sluiten. Naar verluidt heeft zij onlangs bij de eerste training van haar eega de Heerenduinen weer als vanouds op haar grondvesten doen trillen.

Alsof deze lijst met aanwinsten nog niet genoeg is hebben we ook nog drie nieuwe jeugdleden. Daar is versterking op komst van Kensa Weisz, Roef Poort en Sanne Hermans. En achter de schermen zijn de onderhandelingen volop gaande met nog meer rijzende sterren voor de senioren. Natuurlijk houden wij je op de hoogte, maar er zijn meer kapers op de kust. Dus de namen houden we nog even onder de cap.

Boven alles natuurlijk een warm welkom voor alle nieuwe en oude bekende spelers en speelsters. Welkom (terug) bij VZV!

VZV fietst 500 euro bij elkaar op de Rabobank Fietsdag

Met meer dan 60(!) fietsers van VZV verschenen we vandaag aan de start van de Rabobank IJmond Fietsdag 2017. In het kader van vitaal, duurzaam en gezond was groen het kledingthema van onze zwemclub.

Op driekwart van de rit bracht een gezonde versnapering in Spaarnwoude wat verfrissing, maar dat bleek in de zomerse temperaturen van deze dag niet genoeg. Geen probleem natuurlijk, want de Hollandse heuvels van Spaarnwoude beschikken gewoon over eeuwige sneeuw. Dus hop, voor de broodnodige verkoeling allemaal van +30° naar -10° en met de blote benen in de winterse bodembedekking!

Twee keer (dezelfde band) lekrijden en bandenplakamateurs aan wie de tweede platte band natuurlijk niet heeft gelegen, een ongelukkige valpartij met gips tot in de oksels ten gevolge en voor een enkele luie fietser halverwege al een lege accu waarna de tocht toch echt op eigen kracht moest worden afgerond, mochten de pret niet drukken.

We hebben samen €500, = voor de club bij elkaar gefietst. Een prachtig bedrag van de Rabobank IJmond waarvoor VZV hen en alle leden die dit bij elkaar hebben ‘getrapt’ super dankbaar is.

18951445_1472079999522716_5097961571097693230_n