100 dagen voorzitter!

Of kan ik beter zeggen 100 dagen een nieuwe hobby? Maar wat een leuke hobby. Het is geweldig om te ervaren wat een beleving en betrokkenheid er binnen VZV aanwezig is. En wat is er al een hoop gebeurt zo tijdens mijn eerste 100 dagen nadat ik het stokje van Chris Bakker heb overgenomen afgelopen maart.
Zo werd heren 1 kampioen en promoveerde naar de 1e klasse bond en handhaafde dames 1 zich ook in de eerste klasse. Ook de C jeugd werd kampioen met een geweldig doelsaldo. En zelfs heren 2 promoveerde na een knap staaltje rekenwerk. En is er afgelopen zondag door tientallen kinderen met goed resultaat afgezwommen voor hun A, B of C diploma. Ook zijn we over verschillende punten constructief in gesprek met de nieuwe zwembadmanager.
Naar aanleiding van de Algemene Leden Vergadering hebben we een al een aantal bijeenkomsten gehouden in het Nova College waarbij de Sponsor Commissie met Alex en Jack support hebben gekregen van Berend en Rob en waarbij met een groep enthousiastelingen en betrokkenen goeie dingen hebben bedacht en er mooie plannen gemaakt zijn. De eerste nieuwe sponsorcontracten zijn intussen ondertekend. Maar de Sponsor Commissie wil natuurlijk graag het sponsorbestand uitbreiden, dus als u goede ideeën heeft of familie, vrienden, buren die betrokken zijn bij bedrijven die graag iets willen doen aan sponsoring, geef ze door en ze worden zo snel mogelijk benaderd.
Ook hebben we door een aantal controles flinke stappen gemaakt om de ledenadministratie en de contributie inning beter op elkaar aan te laten sluiten en wordt er hard gewerkt aan een geheel nieuwe kledinglijn voor al het kader, dus zowel bij het leszwemmen als bij de waterpolo. Prima zaken om ons als professionele en verantwoorde vereniging te presenteren aan onze leden.
Afgelopen zaterdag hebben we de VZV vrijwilligersdag gehad. Deze dag onderstreepte nogmaals de grote schare aan vrijwilligers die zich allemaal belangeloos  vele uren in het zwembad maar ook heel veel uren buiten het zwembad inzetten voor onze club! Als voorzitter en als bestuur sta je altijd voor grote en kleine uitdagingen maar één van de zaken waar VZV meer dan trots op kan zijn en wat voor mij betreft een van de pijlers is van een gezonde en stabiele vereniging,  dat zijn ‘onze’ vrijwilligers.
En van de week ben ik samen met onze secretaris, Dirk Raap, bij de Participatieavond tbv de sportaccommodaties geweest van de Gemeente Velsen. Deze avond dient oa als voeding voor de Sportnota van Gemeente Velsen voor de komende jaren. Bij gelegenheid hebben we onze lang gekoesterde wens van een eigen clubhuis en het uitbreiden van het zwembad met extra zwemwater nog eens onder de aandacht gebracht.
Allemaal spannende en belangrijke zaken waar ik mij als voorzitter samen met het bestuur de komende periode voor de volle 100% voor ga inzetten. Maar nu eerst genieten van de zomer en dan starten we in september weer aan een nieuw seizoen !
Met sportieve groet,
uw voorzitter,