VZV fietst 500 euro bij elkaar op de Rabobank Fietsdag

Met meer dan 60(!) fietsers van VZV verschenen we vandaag aan de start van de Rabobank IJmond Fietsdag 2017. In het kader van vitaal, duurzaam en gezond was groen het kledingthema van onze zwemclub.

Op driekwart van de rit bracht een gezonde versnapering in Spaarnwoude wat verfrissing, maar dat bleek in de zomerse temperaturen van deze dag niet genoeg. Geen probleem natuurlijk, want de Hollandse heuvels van Spaarnwoude beschikken gewoon over eeuwige sneeuw. Dus hop, voor de broodnodige verkoeling allemaal van +30° naar -10° en met de blote benen in de winterse bodembedekking!

Twee keer (dezelfde band) lekrijden en bandenplakamateurs aan wie de tweede platte band natuurlijk niet heeft gelegen, een ongelukkige valpartij met gips tot in de oksels ten gevolge en voor een enkele luie fietser halverwege al een lege accu waarna de tocht toch echt op eigen kracht moest worden afgerond, mochten de pret niet drukken.

We hebben samen €500, = voor de club bij elkaar gefietst. Een prachtig bedrag van de Rabobank IJmond waarvoor VZV hen en alle leden die dit bij elkaar hebben ‘getrapt’ super dankbaar is.

18951445_1472079999522716_5097961571097693230_n