VZV, volop in beweging!

VZV volop in beweging!

Het seizoen is alweer in volle vaart losgebarsten. De eerste zwaar bevochten zeges zijn weer binnen en de leerzame potjes zijn gestreden. Ook wordt er weer enthousiast geoefend door onze jongste leszwemmers die straks tegen het einde van het jaar gaan afzwemmen voor hun A, B of C zwemdiploma. Tevens zijn we als vereniging continue in gesprek met het zwembad management. Er wordt gekeken naar constructieve oplossingen voor bijvoorbeeld het toegangshekje en de verengingsingang. Ik vraag daarvoor nog even uw geduld en respect voor het zwembadpersoneel.

Daarnaast zijn we op verschillende gebieden erg druk. Laten we beginnen met de Grote Club Actie. Onze club secretaris Dirk Raap coördineert de actie. Maar wie overtreft mij en weet ook een superlot te verkopen. Met respect en gepaste brutaliteit  en een goed verhaal kom je soms een heel eind. Probeer eens een gesprek aan te gaan bij een ondernemer waar je al jaren als vaste klant over de vloer komt of een grote aankoop heb gedaan. Of gewoon een los lot bij vader, moeder of opa en oma is al geweldig. Van elk verkocht lot gaat 80% naar de vereniging. En er zijn een aantal leuke prijzen voor degenen die de meeste loten verkopen. Volle boekjes kunnen ingeleverd worden bij je aanvoerder of bij Dirk. De actie loopt tot december dus zet hem op voor onze club!

Ook is de Sponsor commissie met Alex, Jack en Berend in volle vaart bezig met nieuwe sponsors. De Sponsor commissie heeft extra ondersteuning gekregen in de persoon van Corne Suikerbuik. De Sponsor commissie heeft nieuwe sponsor contracten afgesloten met Volta1800 electro techniek van Raymond Heere (coach H2), Fleurametz (bloemen groothandel en export bedrijf), Bureau Brederode (Verzekering tussenpersoon in IJmuiden), De Rozenhoek (bloemenkraam in Velserbroek), Troupin Uitvaartzorg en Gedenkmonumenten uit Haarlem, Auto First garage Fred Slim uit IJmuiden en MH Bouw uit IJmuiden. Welkom bij de Velser Zwem Vereniging.

Nog zo’n tijdrovende project is de nieuwe kledinglijn. Zowat iedereen van het zwemkader en de waterpoloers hebben het nieuwe shirt en broek gepast bij Marieke, Marja en Petra. Binnenkort worden de eerste teamsets besteld. We zijn voor enkele teams nog op zoek naar een sponsor. Wie heeft er een goed idee? En vanaf deze week zijn de passets voor de zwembroeken en badpakken binnen en kunnen die gepast worden.

En binnenkort zal de nieuwe VZV website online gaan. Achter de schermen is er hard gewerkt door Corne en Sandra. Mooi om te zien is dat in de personen van Bradley en Max  aanvulling is bij de website commissie en dat de mannen als webmasters de boel draaiende gaan houden. De nieuwe website is zo’n klus waar stiekem en ongemerkt heel veel tijd in gaat zitten maar ontzettend belangrijk is. Zo wordt de webshop uitgerust met IDeal betalingsmogelijkheid zodat er straks snel en veilig nieuwe kleding besteld kan worden. Met de nieuwe website stralen we eenheid en professionaliteit uit als club.

En dan naderen we heel voorzichting alweer 2018. Het jaar dat VZV zijn 90 jarig jubileum heeft. Vanuit het bestuur is besloten om dit jaar zeker niet onopgemerkt voorbij te laten gaan met een aantal leuke evenementen en activiteiten maar  dat de echte grote klapper over 10 jaar komt. Maar voor het komende jaar zijn we wel dringend op zoek naar enthousiastelingen die samen met een afvaardiging uit de Activiteiten commissie, Waterpolo commissie en het bestuur een Jubileum commissie wil vormen. Geef je op bij Tessa van de Activiteiten commissie of bij ondergetekende.

U leest het, VZV volop in beweging!

Met sportieve groet,

Sven vd Vlis