VZV’s zomerreces en transfer nieuws!

Zelfs in de laatste week voor VZV’s zomerreces draait de spelerscarrousel nog op volle toeren. En we hebben niets dan goed nieuws. Na uitstekend zoekwerk van onze VZV scouts, een speurtocht die hen zelfs tot in Australië bracht, hebben we met het contracteren van de volgende aanwinsten een hele schare topclubs het gras voor de voeten weggemaaid.

Jasper Weber is natuurlijk een oude bekende van de club. In zijn jeugd gevormd bij VZV en daarna via ZV Haerlem gestrand in de Eredivisie bij ZV De Ham. Na een pauze en een jaar down under keert de gespierde mid-voor weer back to his roots bij good old VZV. Van Down Under naar above. Above het kanaal om precies te zijn. Vanaf KZC komen Semmie en Renée van Kuilenburg samen met Eline van Leeuwen over naar VZV. Terug onder het kanaal hebben we ook Timothy Steenhoek en Tim Klein. Hun roots liggen bij het Haarlemse DWT. Na een korte sabbatical kruipt het bloed waar het niet gaan kan en duiken zij bij VZV weer het chloornat in. De comeback van Gitta Mors en keepster Kayleigh Stuurman, beide teruggekeerd van De Ham, is al uitgebreid belicht. Zij zijn ook weer terug op het oude, vertrouwde VZV nest van waaruit zij ook zijn uitgevlogen. Luuk Zwetsloot maakte een uitstapje naar de buren bij ZV Haerlem, maar keert na één seizoen weer terug naar onze club. Eveneens van ZV Haerlem, zij het met een iets langere sabbatical, komt ook Saskia van Es onze club versterken. Na een paar seizoenen op het droge blijkt de routinier uit de eerste klasse en voormalige hoofdklasse nog altijd net zo verwoestend hard en (bijna net zo) zuiver te schieten als in haar periode bij ZV Haerlem.

Last but not least is er ook versterking voor de Allstars van het voormalige Heren 3. Ultra VZV hooligan Uschi Jongejan was jarenlang berucht en bevreesd bij menig tegenstander. Echter nadat haar teergeliefde eega en Allstar Dennis Jongejan zijn cap aan de wilgen hing, laste Uschi noodzakelijkerwijs een break in. Komend seizoen acterend als Heren 4 hebben de Allstars hun trouwste supporter eindelijk weer op de banken gekregen. Voor haar lang gekoesterde rentree moesten zij Dennis Jongejan wel weer in de gelederen sluiten. Na een feilloze medische keuring was die hindernis snel beslecht, waarna de Allstars hun geliefde Uschi weer in de armen konden sluiten. Naar verluidt heeft zij onlangs bij de eerste training van haar eega de Heerenduinen weer als vanouds op haar grondvesten doen trillen.

Alsof deze lijst met aanwinsten nog niet genoeg is hebben we ook nog drie nieuwe jeugdleden. Daar is versterking op komst van Kensa Weisz, Roef Poort en Sanne Hermans. En achter de schermen zijn de onderhandelingen volop gaande met nog meer rijzende sterren voor de senioren. Natuurlijk houden wij je op de hoogte, maar er zijn meer kapers op de kust. Dus de namen houden we nog even onder de cap.

Boven alles natuurlijk een warm welkom voor alle nieuwe en oude bekende spelers en speelsters. Welkom (terug) bij VZV!