Introductie

Introductie zwem-ABC

Uw kind doet mee aan de opleiding voor het enige officiële zwem-ABC die wordt uitgegeven door de Nationale Raad Zwemveiligheid (NRZ) zoals de nieuwe zwemdiploma's sinds 1998 officieel heten en waar VZV een licentie voor heeft. Om de lessen zo georganiseerd mogelijk te laten verlopen vragen we u de volgende regels in acht te nemen:

• Kom op tijd;
  • 10 minuten voor aanvangstijd mag u doorlopen naar de kleedkamer;
  • Geen sieraden;
  • Zwemmen met pleisters, open wonden of een besmettelijke ziekte is niet toegestaan;
  • Zeg eens ‘veel plezier’ in plaats van ‘doe goed je best ’;
  • Neem plaats op de tribune om te kijken. Het is niet toegestaan om op de gang te verblijven;
  • Leidt uw kind niet af tijdens de les (niet zwaaien/ roepen, etc);
  • Het is niet toegestaan dat ouders/verzorgers op het blote-voeten-deel van het zwembad komen.

Zwemleiding

De zwemleiding ligt in handen van diverse lesgevers en hun assistenten. Daarnaast staan er heel wat vrijwillige enthousiaste verenigingsleden met een zwem- of polo achtergrond klaar om te ondersteunen. Al onze vrijwilligers zijn in bezit van een VOG.

Bij vragen

Alle informatie over het toetsen en afzwemmen, de globale lesinhoud of andere informatie over de zwemlessen kunt u vinden op deze website (zie ook “vraag en antwoord”). Tijdens de les is het niet mogelijk vragen te stellen.

Wij houden u graag op de hoogte van de vorderingen van uw kind. Daarom is het bad enkele keren per jaar open om de vorderingen van uw kind te bekijken, de zogenoemde kijkavonden. U kunt dan de laatste 20 min van de les de zwemzaal betreden op blote voeten of met overschoenen (te koop in het zwembad).

Staat uw vraag niet op de website, dan kunt u een email sturen aan Renee Kwak, Petra Visman of Sigrid Sliggers via [email protected].

NRZ_-_Zwemdiploma_2020_beveiliging-WaaierHorizontaal.jpgNRZ_Banner-image_licentiehouders_300x600.jpg